De Vennootschap van de Ritz - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu De Vennootschap van de Ritz - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

De Vennootschap van de Ritz

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

06 Februari 2009 | Curaçao, Willemstad

Welkom iedereen op het weblog dat ik de komende vijf maanden hoop bij te houden. Hier ga ik jullie berichten over mijn belevenissen tijdens mijn stage op Curaçao. Hierbij mij eerste bericht.

Vertrek
Mijn wereldreis begon op donderdag 5 februari 2009 om kwart over zes ’s ochtends. Na de gebruikelijke ochtendrituelen vertrokken we met het gezin om half acht richting Schiphol. Na een rit van dik twee uur kwamen we op de luchthaven aan, waar we nog even op Jelke (één van mijn drie reisgenoten), zijn vriendin en zijn gezin moesten wachten. Nadat die gearriveerd waren, zijn we gaan inchecken bij Martinair. Toen dat geregeld was, zijn we terug naar onze gezinnen gegaan en hebben we een bakkie troost gedaan om het naderende afscheid nog even wat te rekken. Om half twaalf was het dan toch tijd om naar de gate te gaan. Onze twee andere reisgenoten Jorieke en Christien kwamen iets later, maar toch nog op tijd het vliegtuig in.

Vlucht
Ons vliegtuig vertrok om vijf over half één van Schiphol voor een vlucht van dik twaalf uur. Allereerst vlogen we naar Aruba, waar we zo’n tien uur en veertig minuten over deden. Daarna stonden we een uurtje stil op Aruba en hadden we nog een vlucht van een kleine twintig minuten voor de boeg. Jelke en ik hebben onszelf uitstekend vermaakt met het de films op het entertainmentsetje dat we aan boord gehuurd hadden.

Aankomst
Na de aankomst moesten we eerst nog langs een norse Antilliaanse mevrouw die er niet kapot van was dat ik mijn stageovereenkomst oningevuld aan haar overhandigde. Toen ze na hevig zuchten een stempel in mijn paspoort had gezet, moesten we nog een dik kwartier in de rij staan aangezien de bagage nog een keer door de röntgenapparatuur moest. Daarna waren we eindelijk écht op Curaçao. We werden van het vliegveld gehaald door iemand van de huisvesting van Scharlooweg en na een korte busrit konden we eindelijk ons penthouse betreden.

Het appartement
Ons appartement staat op het terrein van een oude ijsfabriek (Ritz) en bevat daarnaast nog een aantal andere appartementen. Het is een wijk waar veel studenten resideren, waardoor het ’s avonds erg gezellig is. Ons appartement heeft nauwelijks muren, waardoor en weinig sprake van privacy is. Dit is erg wennen aangezien we allemaal ons eigen plekkie gewend zijn. Ook het internet is niet altijd aanwezig, doordeweeks alleen van ’s avonds zes tot ’s ochtends acht uur. An sich maakt dat niet veel uit, omdat we gedurende de andere uren aan het werk zijn. In het weekend schijnen we altijd bereik te hebben.

Voor zover laat ik het hierbij.

Greets,

Sjirk

  • 08 Februari 2009 - 15:19

    Rens:

    Heeey man, klinkt allemaal goed. Nu nog even helemaal zettelen en chillende doen(H)

    We wensen je heel veel plezier en succes op Curacao en misschien kun je zelfs nog keer met Siem uit op Curacao, Bonaire of Aruba haha te chill!

    Ben jaloers op jullie!!!:P

    groetjes,

    Rens e.a. van huize de Roo

  • 09 Februari 2009 - 14:00

    :

    Yoo,

    Geweldig die eilanden hier he!! Zijn gister te zeevissen geweest:P..fantastisch.

    We horen binnenkort wel weer even. Er gaan in ieder geval erg vaak per dag vliegtuigjes van eiland naar eiland..

    Groeten vanaf Bonaire!

  • 11 Maart 2009 - 20:55

    Richard:

    Heej kerel bevalt het daar nog steeds goed? Hoe zit het daar met de straffen veel strenger als hier zeker? Hier is alles goed hebben net weer een weekendje gepland, moeten we in september maa over doen dan kan je weer mee. Moet ik ook een kaartje halen voor de bekerfinale want die gaan we zeker bereiken haha. Rustig aan en ik zie je verhalen en belevenissen tegemoet. Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 49365

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: