Gouden beelden en missend textiel (dag 2) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Gouden beelden en missend textiel (dag 2) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Gouden beelden en missend textiel (dag 2)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

07 Juli 2014 | Polen, Wrocław

Vandaag stond een dagje toerist-spelen op het programma. Ofschoon Wroclaw in de Tweede Wereldoorlog voor 75% met de grond gelijk gemaakt is, is de stad nog vele historische gebouwen rijk.

Een bezoek aan het oorlogsmuseum stond als eerste op de planning. Maar aangezien ze maandags gesloten zijn, kon ik dit al meteen wegstrepen. Daarop maakte in een wandeling langs de Oder naar de op Ostrow Tumski gelegen kathedraal. Dit zorgde naast voor een ontsnapping aan het warme weer.

Teruggekeerd in het hostel kwam ik erachter dat mijn bed afgehaald was en mijn reishanddoek meegenomen was. Het bleek dat deze door de schoonmakers in de was gedaan is. De receptioniste belooft me dat ik hem morgen terug krijg.

Nadat dit afgehandeld is, ontmoet ik mijn nieuwe kamergenoot, de Turk Atilla, die de Ramadan heeft onderbroken tijdens zijn vakantie. Aangezien we beide zin in eten hebben, gaan we het centrum van de stad verkennen en eten we een pizza op het terras. Na een ijsje keren we terug naar het hostel.

• 10 Juli 2014 - 01:17

Jelmert:

Verbazingwekkend hoe snel je contract legt op zo'n vakantie. Viel spaß!