Gouden beelden en missend textiel (dag 2) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Gouden beelden en missend textiel (dag 2) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Gouden beelden en missend textiel (dag 2)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

07 Juli 2014 | Polen, Wrocław

Vandaag stond een dagje toerist-spelen op het programma. Ofschoon Wroclaw in de Tweede Wereldoorlog voor 75% met de grond gelijk gemaakt is, is de stad nog vele historische gebouwen rijk.

Een bezoek aan het oorlogsmuseum stond als eerste op de planning. Maar aangezien ze maandags gesloten zijn, kon ik dit al meteen wegstrepen. Daarop maakte in een wandeling langs de Oder naar de op Ostrow Tumski gelegen kathedraal. Dit zorgde naast voor een ontsnapping aan het warme weer.

Teruggekeerd in het hostel kwam ik erachter dat mijn bed afgehaald was en mijn reishanddoek meegenomen was. Het bleek dat deze door de schoonmakers in de was gedaan is. De receptioniste belooft me dat ik hem morgen terug krijg.

Nadat dit afgehandeld is, ontmoet ik mijn nieuwe kamergenoot, de Turk Atilla, die de Ramadan heeft onderbroken tijdens zijn vakantie. Aangezien we beide zin in eten hebben, gaan we het centrum van de stad verkennen en eten we een pizza op het terras. Na een ijsje keren we terug naar het hostel.

  • 10 Juli 2014 - 01:17

    Jelmert:

    Verbazingwekkend hoe snel je contract legt op zo'n vakantie. Viel spaß!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: