Mister Map & The Taxman (dag 5) - Reisverslag uit Krakau, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Mister Map & The Taxman (dag 5) - Reisverslag uit Krakau, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Mister Map & The Taxman (dag 5)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

10 Juli 2014 | Polen, Krakau

Bij het ontbijt tref ik John die verwoedde pogingen doet een ticket te boeken voor zijn reis naar Vilnius. Steeds wanneer hij de betaling moet afronden, valt het internet weg. Hij heeft haast, aangezien hij vandaag met Sanne en Marloes naar Auschwitz gaat.

Het goed georganiseerde ontbijt is opmerkelijk slecht bezocht, zowel op het moment dat ik aanschuif, als wanneer ik vertrek.

Na te hebben gekeken hoe ik in Slowakije kan komen, loop ik het hostel uit om Old Town te bezichtigen. Er blijkt een straatfestival gaande met theater- en dansvoorstellingen. Ik besluit naar de stadspoort te lopen om van daaruit terug te lopen naar het centrale plein. Uiteindelijk spendeer ik het grootste deel van de middag op laatstgenoemde locatie.

De Engelse studentes Grace en Natasha stellen voor vanavond naar de jazzclub te gaan waar zij gisteren ook waren. Amy uit Texas en ik zijn er wel voor te porren, maar besluiten eerst de gratis Marcaber-stadstour te doen over mythes, legendes en waargebeurde verhalen uit de stad. Een paar buien en flink wat sterke verhalen later, eten we nog wat.

Na het eten blijven we nog even staan bij een avondvoorstelling van het festival. Ik word aangeklampt door een Engelsman uit Nottingham waaruit een geanimeerd gesprek volgt.

Wanneer Amy en ik de jazzclub niet kunnen vinden, gaan we terug naar het hostel waar we met John, de jongedames en de nieuwe Aussie Sam andermaal een leuk gesprek hebben. Er wordt besloten de avond af te sluiten met een afzakkertje. Uiteindelijk zijn we om vijf uur thuis en dat terwijl mijn wekker om zeven uur alweer gaat.

Een uur later strompelen de Engelse dames binnen, op zijn minst niet helemaal okselfris. Door hun toestand is het onmogelijk dat ze meteen gaan slapen, waardoor ondergetekende de dupe is.

  • 15 Juli 2014 - 11:42

    Jelmert:

    Er libt nog! Schönig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 49364

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: