Verwalen en weer vinden (dag 18) - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Verwalen en weer vinden (dag 18) - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Verwalen en weer vinden (dag 18)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

23 Juli 2014 | Bulgarije, Plovdiv

Omdat ik maar vier dagen in Bulgarije heb, heb ik besloten Sofia uit mijn route te snijden. Op deze manier zit ik minder in het openbaar vervoer en kan ik meer van het land zien.

De taxichauffeur van vanochtend is minder spraakzaam dan zijn collega van gisteren, maar deze man weet me wel op tijd op de juiste bestemming te brengen. De maxitaxi (busvoor zo'n 20 man) is krap en duurt ongeveer vier uur. Even over twaalven kom ik op mijn plaats van bestemming aan.

Na een taxirit en wat zoekwerk kom ik in het hostel The Crib aan, krijg ik een korte introductie van de stad en duik ik in bed. Daarna ga ik verdwalen in de stad en vervolgens op zoek naar het station, waar ik de nachttrein naar Varna wil boeken. Wanneer ik er aankom, verwijst de loketdame me naar het busstation. Volgens haar gaat er helemaal geen trein naar de Bulgaarse badplaats.

Ik volg de raad van het hostelpersoneel op en ga wat eten in Dyana. Voor nog geen tientje krijg ik een uitgebreide salade, brood, een hoofdgerecht, een toetje en twee drankjes. Dat is wel een fooi waard in mijn ogen.

Terug in het hostel druppelen de gasten (Aussies, Engelsen en locals) langzaam binnen en ontstaan er leuke gesprekken. Ilian is een van de mensen die in Plovdiv zelf woont en hij gaat op zoek naar de trein die ik niet vind. Na wat speurwerk komt hij aan met een vertrekttijd en treinnummer dat overeenkomt met een trein die ik zelf op de website van de Deutsche Bahn had gevonden.

Ik zal morgen een nieuwe poging wagen op het treinstation.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 49338

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: