Is het een P of is het een V (dag 19) - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Is het een P of is het een V (dag 19) - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Is het een P of is het een V (dag 19)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

24 Juli 2014 | Bulgarije, Plovdiv

Na te hebben uitgeslapen, ben ik net voor de sluitingstermijn aan de ontbijttafel, waar Ivana een heerlijke omelet voor me maakt. Macca is druk bezig zijn terugreis naar London te plannen die kort na het middaguur vertrekt. Wanneer hij vertrekt, maak ik me gereed een beetje om een nieuwe poging te wagen bij het treinstation.

Wanneer ik daar aankom, begrijp ik wat de dame achter de kassa gisteravond bedoelde. Ik dacht dat ze bedoelde dat er geen trein naar Varna ging, wat feitelijk het geval is, is dat de tunnel die onder het treinspoor doorgaat naar het zuidelijke busstation leidt. Ik loop terug en neem een afslag eerder. Aldaar bemachtig ik mijn kaartje voor de nachttrein naar Varna aan de Zwarte Zee. Voor 28 leva heb ik een plaatsje in de slaapwagon en ben dus maar een paar euro meer kwijt dan een extra overnachting in Plovdiv.

Terwijl ik door Plovdiv dwaal, speel ik een spelletje "Wat is het?". Ik heb het Cyrillische schrift nog steeds niet helemaal onder de knie.

Om half elf regelt Ivana een taxi voor me die me om ruim op tijd op het station aflevert. Na enig zoekwerk blijkt de slaapcoupe de laatste wagon van de trein te zijn. Slechts twee van de drie bedden worden beslapen en mijn kamergenoot is een Bulgaar die al tien jaar in Italie woont. Hij spreek alleen deze twee talen, die ik niet machtig ben. Het gesprek blijkt een korte te zijn. Doordat de ramen naar buiten al dicht zijn, blijft het bij wat lezen voordat ik het licht uit doe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 49348

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: