Relaxen in het paradijs (dag 21+22) - Reisverslag uit Vama Veche, Roemenië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Relaxen in het paradijs (dag 21+22) - Reisverslag uit Vama Veche, Roemenië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Relaxen in het paradijs (dag 21+22)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

27 Juli 2014 | Roemenië, Vama Veche

Zaterdag
Ik word geacht om alf twaal uit mijn kamer te zijn, zodat ik ruimte kan maken voor de schoonmaakster en de nieuwe gasten. Bij de receptie kijk ik eigenaar Gabi nog eens lief aan in de hoop dat hij een boeking van een ander annuleert, zonder success. Even vruchteloos is andermaal het zoeken naar een slaapplaats, waardoor ik besluit vanavond na het stappen op het strand te blijven pitten. Gabi heeft er geen probleem mee dat mijn spullen bij hem in de hut blijven staan.

Het is me gisteren al opgevallen hoe weinig buitenlanders in Vama rondlopen. Om me heen hoor ik zeer sporadisch Engels, maar de voertaal is toch vooral Roemeens. Een dag zonnen en zwemmen is een goede afwisseling van de rest van de vakantie en kwam precise op het juiste moment.

Terug in het hostel neem ik afscheid van Laura en Gaia die liftend naar Tulce vertrekken. Bij hun vertrek komen er twee Franse jongens binnen en samen met twee Roemeense dames gaan we op weg naar het feestgedruis. Op het strand wordt de groep steeds groter en worden de uurtjes kleiner.

Wanneer we teruglopen zegt Alex, een van de Roemeense dames, dat ik wel in haar bed mag slapen. Dan deelt zijn het andere wel met haar vriendin. Ik geef ze nog enkele gelegenheden af te zien van het aanbod, maar ben blij dat ze het afwijzen.

Zondag
Om tien uur opstaan levert me vijf uur slaap op, maar ik voel me totaal niet moe. De dag wordt rustig opgestart met soep, waarna we naar het strand vertrekken. De Zwarte Zee is wat betreft temperaturen heerlijk, alleen na een duik ben je tijden bezig de zeewier overall vandaan te halen.

Aangezien ik vanavond de nachttrein naar Timisoara wil pakken, dien ik de dames halverwege de middag te verlaten. Kwart voor tien vertrekt de trein vanuit Boekarest en met de terugkeer van half Boekarest in het vooruitzicht, wil ik rond acht uur op Gara de Nord zijn.

Via een busrit naar Mangalia en eentje naar Boekarest, kom ik op het tijdstip aan dat ik hoopte. Daardoor heb ik nog ruim de tijd te genieten van de aanwezige optredens die op het station plaatsvinden..

Zonder vertraging vertrekt de trein en aangezien we morgenochtend al om zeven uur aankomen, gaat het licht in de coupe al snel uit. Ik heb net genoeg tijd mijn bed op te maken voordat het donker wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 49356

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: