Een onwerkelijke start (dag 1) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Een onwerkelijke start (dag 1) - Reisverslag uit Wrocław, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Een onwerkelijke start (dag 1)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

06 Juli 2014 | Polen, Wrocław

Ik ben om acht uur opgestaan en door mijn zorgvuldige voorbereiding, hoefde ik alleen nog maar te ontbijten en mijn lunch klaar te maken. In verband met werkzaamheden aan het spoor, besloot ik op aanraden van mijn vader me naar Eindhoven te laten brengen. Even over negenen werden mijn opa en broertje opgehaald, die een tripje naar het Brabantse wel zagen zitten. De autorit gaf mij de gelegenheid wat slaap te pakken die ik door de korte afgelopen nacht had misgelopen.

Aangekomen bij het vliegveld werd er nog een bakje koffie genuttigd alvorens mijn eerste reisgezelschap mij verliet om terug te keren naar het Heitelan. Dit zorgde ervoor dat ik anderhalf uur tijd te vullen had. Doordat de douane ook hier met enige regelmaat mijn legitimatie wilde checken, werd ik voldoende bezig gehouden zodat er van verveling geen sprake kon zijn. Om kwart over een ging de gate open en even over half twee vertrokken we richting Polen.

Even voor drie uur zette de piloot het toestel aan de grond, complimenten voor de chef! Het is een vreemde gewaarwording dat je na zo'n anderhalf uur ineens in een ander land zit. Mijn vorige vakantie begon met een lange treinreis en dan ben je je bewuster van het feit dat je vakantie begonnen is.

Een busrit van twintig minuten van zo'n twintig minuten zorgde ervoor dat ik in het centrum van Wroclaw kwam. Nadat ik mijn hostel gevonden had, zocht ik de douche op voor de nodige verfrissing.

Gelijktijdig met mij checktem drie Brabantse jongens in die met de auto vanuit Berlijn waren gekomen. Gelet op het feit dat ze de laatste twee dagen (lees: nachten) hadden doorgehaald, was het oorspronkelijke plan om door de rijden naar Krakau afgeschoten.

Nadat iedereen gebruik had gemaakt van de douche en (redelijk) fit was, werd een burgertent opgezocht, waar ons een koningsmaal werd voorgeschoteld. Vervolgens werd de avond voortgezet in een lokaal cafe. De door mij bestelde ijsthee werd voor mijn ogen klaargemaakt en smaakte mij prima. Na elke teug bier kwamen de jongens met of een goed verhaal of een verzuchting dat ze zo moe waren. Het idee van een powernap werd geopperd en nadat het gerstennat op was keerden we terug naar het hostel, om er vervolgens niet meer vandaan te komen.

  • 10 Juli 2014 - 01:18

    Jelmert:

    Gevonden in mijn spam! Ole!

  • 10 Juli 2014 - 01:19

    Jelmert:

    Maar een goed begin zo te zien :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 49402

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: