The Smell of Burned Plastic in the Evening (dag 3) - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu The Smell of Burned Plastic in the Evening (dag 3) - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

The Smell of Burned Plastic in the Evening (dag 3)

18 Juli 2012 | Kroatië, Zagreb

Om half tien stapte ik uit bed en begaf ik me naar het ontbijt. Daarna moesten mijn spullen uit de kamer aangezien ik moest verhuizen. Wanneer alles in de opbergkast ligt, besluit ik een wandeling te maken naar het Maksimir Stadium van Dinamo Zagreb. De lucht is strak blauw, het veld ligt er strak bij en de Bad Blue Boys waren in geen velden of wegen te bekennen. Al met al prima omstandigheden. Helaas was de beveiliging onverbiddelijk, ik mocht niet naar binnen voor een paar kiekjes.

In afwachting van de oplevering van mijn nieuwe kamer, dook ik in Schoon Genoeg over gevallen wielertalent Thomas Dekker. Het boek bevat uiteraard het arrogante wonderkind, een omgeving die niet kritisch is, een op geld beluste manager en de boze buitenwereld en uiteraard een tot inkeer gekomen Thomas, hoor ik een Hollywood-verfilming? Eenmaal op de kamer, deed ik een middagdutje.

Na het avondeten kwam mijn Amerikaanse kamergenoot Brian binnen, die in de eindfase van zijn wereldreis zit. We besloten het gesprek verder te voeren in de bar. Eenmaal terug moest Brian zijn wereldstekker aan de praat krijgen door delen met een aansteker weg te branden, heerlijk die geur.

Vlak voordat we gaan slapen, komen er twee Turken binnen die bij ons op de kamer verblijven. De een is voor Galatasaray en de ander voor Besiktas, en het zijn nog vrienden ook. Na een kort gesprek dook iedereen zijn nest in

• 19 Juli 2012 - 11:25

Richard:

Kun je die fan van Galatasaray even vragen hoe het zit met de transfer van assaidi, wij snappen er hier niks meer van.

• 19 Juli 2012 - 21:13

Jelmert:

Precies wat ik dacht Meewood!