Hvala, mister police officer (dag 4) - Reisverslag uit Split, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Hvala, mister police officer (dag 4) - Reisverslag uit Split, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Hvala, mister police officer (dag 4)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

19 Juli 2012 | Kroatië, Split

Ik was vanchtend al wakker voor het gaan van de wekker. Aangezien het alarm om kwart voor zes af zou gaan, denk ik dat mijn kamergenoten me dankbaar waren. Na een wandeling van ongeveer dertig minuten, was ik bij het busstation. Met het kaartje in de hand was ik net op tijd voor vertrek in de bus. Mijn twee busgenoten bleken ook naar de Plitvice meren te gaan en we besloten samen op te trekken. Charles en Jessica komen uit Canada en zijn beide net klaar met school. Over de schoonheid van Plitvice is veel gezegd en ze zijn allemaal waar. De watervallen, het water, de flora en fauna...alles is er prachtig en een aanrader.

Na een heerlijk maal te hebben genuttigd, vertrokken we naar de bushalte. Op het moment dat we de weg overstaken, passeerde een motoragent ons. Hij dirigeerde ons hem te volgen, waarna we alledrie een boete voor 300 kuna ontvingen. Een verbodsbord konden we niet vinden, maar het leek ons het beste het ticket maar te betalen. Charles en Jess waren vervolgens nog net op tijd voor hun bus naar Zadar. Ik had wat meer tijd voordat mijn rit naar Split zou aanvangen.

De busrit naar Split duurde zes uur, waardoor ik om acht uur aankwam. Na te zijn uitgestapt, werden we overspoeld door dametjes die kamers aanboden aan reizigers. Aangezien ik niets geregeld had, besloot ik op een aanbod in te gaan. Voor 150 kuna had ik een prima kamer op loopafstand van het centrum. Bij aankomst in de kamer merkte ik dat de busrit me aardig had opgebroken, waardoor ik meteen ben gaan slapen.

  • 19 Juli 2012 - 11:44

    Richard:

    Ben blij dat je de plitvice meren mooi vond gezien de gedeelde bevindingen van ons destijds .Kreeg je voor die 150 kuna een dame erbij voor het koken, de was etc?

  • 19 Juli 2012 - 11:48

    Heit:

    Hallo Sjirk,

    wat een belevenissen en contacten. Je had gelijk dat, wanneer je alleen reist er gemakkelijker contact met medereizigers ontstaat. Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je.

    Groetnis.

  • 19 Juli 2012 - 16:26

    Mem:

    je weet dus niet waarom jullie die boete kregen.
    mem

  • 19 Juli 2012 - 21:08

    Jelmert:

    Oppassen met die Kroaten daar, ze plukken je helemaal kaal;)
    Maar mooi om te lezen dat het je goed afgaat allemaal. Dametjes die kamers aanbieden... Dan denk ik niet gelijk aan schoonmaakdames Meewood!

  • 20 Juli 2012 - 06:58

    Yasmijn:

    Hee Sjirk,

    Leuk al die berichtjes! Daar ging je dus heen op vakantie:) Veel plezier nog!

    Liefs Yas

  • 20 Juli 2012 - 16:15

    Richard:

    Even aanvulling op jel. ik zei er nog achteraan etc. haha

  • 28 Juli 2012 - 10:53

    Kersloot:

    Goeie verhalen demski! Leuk om te lezen. Denk dat meibos met 'etc' happy ending bedoelt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Split

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 49395

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: