Rustdag in Split (dag 5) - Reisverslag uit Split, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Rustdag in Split (dag 5) - Reisverslag uit Split, Kroatië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Rustdag in Split (dag 5)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

20 Juli 2012 | Kroatië, Split

Vanochtend ben ik de stad in gelopen op zoek naar een hostel. Maar aangezien het hoogseizoen is in Hrvatska, is mijn huidige kamer de goedkoopste optie. Derhalve boekte ik voor nog een nacht en ben Split gaan ontdekken. Binnen de paleismuren stikt het van de winkeltjes en kraampjes die diverse waren aanbieden, sommige van een bedenkelijk niveau. Daarbij is het opvallend hoe vaak ik dezelfde artikelen heb gezien, soms zelfs in stalletjes naast elkaar. Wat echter heerlijk was, is dat ik niet om te vijf meter werd aangeklampt door een overijverige koopman.

Lopend over de boulevard kwam ik een kraampje met allerlei Hajduk Split artikelen tegen. Vervolgens kwam in me op dat de lokale voetbalclub vanavond een wedstrijd moest spelen. Een kaartje kostte maar 60 kuna, dus ik ben erbij.

Rond kwart voor zeven liep ik richting Poljud gelopen en werd al snel omgeven doo fans van de trots van Split. Mooi op tijd zat ik op mijn plek en de atmosfeer is zoals je van een ploeg uit de Balkan mag verwachten. De Torcida Split liet al ruim voor het eerste fluitsignaal van zich horen. Al snel na de aftrap werd duidelijk dat Skonto Riga hier voor een punt kwam. De thuisclub was aanvallend onmachtig, maar had het middenveld in handen. Kort na het half uur valt de 1-0, wat ook de ruststand is. In de tweede helft scoorde Hajduk nogmaals, waarna de ploeg uit Letland kort voor tijd nog een paar keer gevaarlijk wordt. Gescoord werd er echter niet meer, waardoor Split een goede uitgangspositie heeft voor het bereiken van de volgende ronde.

's Avonds doet de promenade "Riva" met het pastelkleurig verlichte muren denken aan Miami Vice. Hier echter geen Sonny en Rico die drugsdealers op de hielen zitten. Rond middennact stikt het er nog altijd van de kwaampjes. Rond een uur of een besloot ik mijn bed op te zoeken.

  • 20 Juli 2012 - 19:49

    Froukje:

    Hoi Sjirk,

    Fijn om te lezen dat je je ontzettend goed vermaakt .
    Nog veel reisplezier en ontmoetingen toegewenst met diverse lokale mensen en aktiviteiten.
    Geniet ervan!

    Groeten uit Luinjeberd

  • 21 Juli 2012 - 20:26

    Jelmert:

    Mooie pot gezien dus! Shirt als souvenir mee in de tas?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Split

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 49397

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: