Weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Weekend en eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

11 Februari 2009 | Curaçao, Willemstad

Ayo, hier weer even een berichtje uit het zonnige Curaçao.

Het eerste weekend was er één van rustig aan het strand liggen en nog even genieten van de geboden vrijheid. Vanaf maandag moest er immers hard gezwoegd worden op de Antilliaanse werkvloer. Zaterdag zijn we naar het welbekende Mambo Beach geweest, alwaar Jelke en ik heerlijk hebben gesnorkeld. De dag erop hebben we het kleinschaligere Hook's Hut bezocht.

Eerste stagedag
Daar sta je dan met je goeie gedrag...in pak...bij het verkeerde pand. Toen ik tien voor acht op stage aankwam, kreeg ik te horen dat mijn stagebedrijf begin december verhuisd is naar een andere locatie. Na vele omwegen en bereidwillige Antillianen kwam ik een kwartiertje te laat op stage aan (doodzonde nummer 1). Gelukkig deden ze er niet echt moeilijk over, zeker gezien het feit dat ik niet over de verhuizing was ingelicht.

Na een korte introductie kreeg ik direct vijf strafdossiers in mijn handen gedrukt. Ik had immers in mijn sollicitatiebrief gezet dat mijn hart bij het strafrecht ligt. Het is op stage momenteel nog een chaos, her en der liggen nog niet gemoteerde stopcontacten en lichtschakelaars en lopen werklui af en aan. De opening van de vestiging is op 27 februari (FEESTJE !!!).

Ik zit op stage met twee collega's, administratief medewerker Joyce Kelly en advocate Noraina Pietersz. Joyce heeft twinig jaar bij het Gerechtsgebouw gewerkt en heeft me aldaar een kleine tour gegeven en me aan (bijna) iedereen voorgesteld. Ik ga binnenkort met Noraina mee naar de gevangenis en naar een strafzitting.

Al met al heb ik het erg getroffen met deze stage en hoop er nog veel van te leren.

Bon dia en tot later

  • 11 Februari 2009 - 18:31

    Jelmert:

    Aaaah die Zjirkskie,
    Mooi dat je het treft op je stage! Houwe zo:) Al wat mooie antiliaans vrouwelijk schoon gezien trouwens? Van dat soort zaken word ik ook graag op de hoogte gehouden hoor;)
    Ik wens je viel spaß, geniet er maar van. De tijd vliegt er om in die contrijnen:P
    Hoi he

  • 13 Februari 2009 - 17:27

    Han-Richard:

    Kerel,

    Klinkt allemaal erg relaxt. Het is hier koud en guur en daar zit jij dan op het strand dossiers door te lezen. Nee grapje, je stage klinkt super. Je leert daar zeker meer dan de 2,5 jaar Hanze. Heb nu net eerste week achter de rug en al veel geleerd. Volgende week komt mijn stagebegeleider terug en dan gaat het echte werk beginnen. Krijg dan de dossiers van de bezwaarcommissie. Heb nu vooral de theorie doorgenomen zodat ik volgende week goed voorbereid kan beginnen.

    Kerel veel plezier op stage en doe Jelke de groeten.

    Groetjes vanuit het gure Nederland

  • 14 Februari 2009 - 18:22

    H-Man:

    Gelukkig dat je het daar naar je zin hebt.

    Geniet maar van de zon en de vrouw, ennu feestjes van de baas zijn altijd goed!

  • 21 Februari 2009 - 21:10

    Berber:

    Hey sjirk,

    Leuk om je verhalen te lezen! Ik hoorde het van mijn moeder en ben gelijk even gaan kijken. Heb je toevallig ook een site met foto's want daar ben ik altijd nieuwsgierig naar :)
    Mijne is fryskfamke.waarbenjij.nu als je het leuk vind om mijn verhalen in het koude noorden bij te houden :)
    Dan houd ik je verhalen in het warme zuiden bij :)
    Veel succes en plezier daaro! Ik denk dat dat wel goed zal komen, ik doe hetzelfde:)

    Groetjes Berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 49446

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: