Op zoek naar een slaapplaats (dag 3) - Reisverslag uit Krakau, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Op zoek naar een slaapplaats (dag 3) - Reisverslag uit Krakau, Polen van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een slaapplaats (dag 3)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

08 Juli 2014 | Polen, Krakau

De handdoek blijkt ovandaag pas met de was meegegaan te zijn, maar wanneer ik een uur wacht, kan ik hem meekrijgen. Atilla en ik hebben echter een bus geboekt naar Krakau die om elf uur vertrekt. En hoe aardig ik ook ben, men zal niet op mij en mijn handdoek wachten.

Even over tien uur stappen we de tram in die ons naar het busstation brengt. De bus verschijnt een kwartier te vroeg en stipt op tijd vertrekken we richting mijn tweede reisbestemming. De service in de bus is ongekend, er worden ons versnaperingen aangeboden en de airco werk ook nog. Ik ben blij dat ik voor de bus heb gekozen, aangezien het minder lang duurt dan de trein en ook nog goedkoper is. Tegen het einde van de reis begint het te regenen, mijn eerste hemelwater van de reis.

Doordat Atilla een hostel heeft en ik nog niet, gaan we op zoek naar een slaapplaats voor ondergetekende. De eerste poging is meteen raak. Greg&Tom hebben echter maar plaats voor mij voor een nacht. Hierdoor kan ik meteen weer op zoek nadat mijn spullen in de kamer gedropt zijn. De receptioniste wijst me op Cracow Hostel aan het indrukwekkende marktplein in het centrum van de stad. Daar leg ik nacht twee en drie in de stad vast.

Vervolgens bezoeken we de joodse wijk, maar door het late tijdstip zijn de synagoges al gesloten, Morgen een nieuwe poging.

Atilla en ik nemen vervolgens afscheid, aangezien we niet in hetzelfde hostel zitten. Ik bereid me voor op het avondeten, dat voor de hostelgasten wordt bereidt. Op mijn kamer ontmoet ik de Ieren Shane en Brendan, twee leraren die aan hun InterRailtrip bezig zijn. Een grote groep anglofonen voegt zich bij de etenstafel bij ons gezelschap. Dit zet zich voort in de woonkamer, waar we met een schuin oog Braziliaans aangeschoten wild naar de slachtbank geleid zien worden.

Na een aantal uur loopt de woonkamer leeg en rond twaalf uur lig ik in mijn bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 49405

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: