I punks you dead (dag 8) - Reisverslag uit Košice, Slowaakse Republiek van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu I punks you dead (dag 8) - Reisverslag uit Košice, Slowaakse Republiek van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

I punks you dead (dag 8)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

13 Juli 2014 | Slowaakse Republiek, Košice

Om tien uur komt de schoonmaakster binnen met het verzoek of ik binnen twintig minuten de kamer leeg wil maken van mijn spullen.

Een kwartier later sta ik buiten in een zonnig Košice. Ik loop door het stadscentrum naar het treinstation. De kerken aan de hoofdstraat lopen leeg wanneer ik passeer. Op het station kom ik erachter dat de trein naar Eger in Hongarije twee keer per dag gaat, beide keren om zes uur.

Wanneer ik naar buiten loop, kom ik een jongen met een zoekende blik in zijn ogen tegen. Behulpzaam als ik ben vraag ik wat er is. Het blijkt te gaan om een Groninger genaamd Jordy, die probeert zijn vriend te bereiken. Zijn telefoon is echter kapot, waarop ik die van mij uitleen.

Jordy heeft enige uren te besteden en we besluiten wat meer van de stad te gaan bekijken. Hij is de afgelopen zeven maanden aan het reizen geweest en start in september een studie geografie aan de RUG.

We nemen om een uur afscheid en vier uur later ben ik ook weer op het treinstation, waar ik het me gemakkelijk maak. Na enige tijd komt er een jongen bij met staan die enthousiast vertelt dat hij aan squatting en bankdrukken doet. Onmiddelijk schoot het tweede couplet van Dreadlock Holdiday door mijn hoofd. Zijn gebrekkige Engels en biertje in zijn hand maakte het lastig voor me hoe ik hem moest inschatten. De zin "I punks you dead" blijft terugkeren uit zijn mond. Na en tijdje loopt hij de Lidl in nieuw bier te halen om niet meer naar mij terug te keren.

Ik koop mijn kaartje naar Hongarije en loop naar het aangegeven perron. Stipt op tijd vertrekken we naar de metropool die Fuzeabony heet om van daaruit naar Eger te gaan.

Mijn slaapplaats aldaar is gelegen naast het treinstation en is een klein kamertje met een bed en eigen badkamer. Ik val tijdens de WK-finale in slaap.

  • 16 Juli 2014 - 10:01

    Jelmert:

    Hoe kest nou in slaap vallen tijdens de finale! De spanning spatte er vanaf. Stond veel geld op het spel ;)

  • 16 Juli 2014 - 11:13

    Johan Sebastian Bachpacker:

    Lange dag gehad Toni, ik ben allang blij dat ik uberhaupt nog iets heb kunnen meepakken van de wedstrijd.

    Ik bescherm je vijf euro met mijn leven, of heb jij de poule niet gewonnen?

    Dem

  • 16 Juli 2014 - 21:32

    Jelmert:

    Haha ja, ongelooflijk! Maare, Johan Sebastian?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 49444

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: