Reisdag met bus en trein (dag 9) - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Reisdag met bus en trein (dag 9) - Reisverslag uit Eger, Hongarije van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Reisdag met bus en trein (dag 9)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

14 Juli 2014 | Hongarije, Eger

In tegenstelling tot gisteren, hoef ik nu niet van mijn bed gelicht te worden. Zelf op zoek naar ontbijt om ik in het levendige en deels opgebroken centrum van Eger terecht. Ofschoon het nog vroeg op de dag is, is het al erg warm.

Een wandeling door de stad levert me mijn eerste ontmoeting met Ottomaanse invloeden op. Een minaret ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Even over half een neem ik de bus die mij Debrecen om kwart over drie in Debrecen aflevert. Net als in Košice blijken hostels ook hier geen gemeengoed. De enige slaapplaats voor een arme student is een kamer op de universiteitscampus, maar aangezien dat me zo'n 17 euro kost, sla ik dit aanbod af.

Ik besluit de nachttrein van acht uur naar Cluj-Napoca te nemen, een optie die in verhouding goedkoper is. Ik zal om half drie 's nachts in Roemenië aankomen.

In de tijd die ik heb voordat mijn trein vertrekt, loop ik door de architectonisch prachtige hoofdstraat van Debrecen. Daarna wandel ik wat zijstraten in en beland ik in een wijk die in het communistische tijdperk gebruikelijk was.

Om half acht ben ik weer op het station en ruim op tijd zit ik in mijn gereserveerde stoel. Ik zit in een couchette met een ouder Hongaars echtpaar en een dame van dezelfde nationaliteit die de Engelse taal een beetje machtig is.

Gedurende de reis naar krijg ik meerdere malen iets te eten aangeboden van het echtpaar. Het is erg lekker en aangezien ik netjes opgevoed ben, bedank ik ze in hun eigen taal. Wanneer alles op is, sluit ik mijn ogen voor een paar uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 49514

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: