Eerste en tweede week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Eerste en tweede week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede week

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

21 Februari 2009 | Curaçao, Willemstad

Ayo fanboys and fangirls,
Met enige vertraging hier weer een update vanaf Curaçao.

Eerste week
Ik ben vorige week (12/02) met Noraina naar de gevangenis "Bon Futuro" geweest. Dit is een passende naam voor een PI met een groot aantal zware criminelen met langdurige vrijheidsstraffen. Wel moest ik even slikken toen ik tussen neus en lippen te horen kreeg dat de "hotelgasten van de Staat" er vrij rondliepen, maar uiteindelijk bleken het allemaal hele lieve jongens. Doordat zelfs de gedetineerden hier een Antilliaanse mentaliteit hebben, konden we een klein halfuur wachten voordat we de cliënt konden spreken. Toen we terug waren op het kantoor, heb ik Noraina geholpen met het schrijven van de pleitnotitie van deze zaak. Omdat de cliënt, tegen de wil van Noraina, dingen ging bekennen ter zitting, gooide hij een (in onze ogen) mogelijke vrijspraak uit het raam. Daaruit bleek maar weer hoe afhankelijk de advocaat is van zijn cliënt.

Scharlooweg Represent!
We krijgen steeds meer informatie over onze wijk, zo zouden we omgeven zijn door kraakpanden met zwervers en andersoortig tuig. Daarnaast had Jelke's tante hem gemaild dat we in de slechtste wijk van Willemstad zitten. Ik heb er nog weinig van gemerkt en sinds onze aankomst is er nog niet ingebroken. Daarnaast hebben we onze eigen beveiliger op het complex. We hebben in ieder geval weinig tot geen last van ongedierte, maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat ik me hier elke ochtend was. De groep mensen waar we mee omgaan wordt ook steeds groter, je knoopt sowieso sneller een gesprekje aan met anderen wanneer je je op je gemak voelt. Er is hier elke avond wel ergens een feestje, maar daar komt nog wel een apart bericht over.

De afgelopen week hebben we ook een autootje weten te regelen, een mooie rooie Open Astra met vier wielen, een werkende radio met dito speakerset en een benzinemeter die functioneert. Uit ervaring weten we inmiddels dat deze functies niet op de standaarduitvoering van Antilliaanse auto's te zitten. Pluspuntje is dat onze snelheidsmeter het niet doet, waardoor we altijd tegen oom agent kunnen zeggen dat we maar twintig kilometer per uur reden.

Mondag effin' Monday
Ik begin een aversie te ontwikkelen tegen maandagen en dat komt niet door de nieuwe werkweek. Toen ik klaar was met wassen, wilde ik de kraan dicht draaien. Dit had geen effect, waardoor ik meer kracht zette en de Antilliaanse kraan 'plop' zei. Een bezoekje naar de receptie leidde niet tot het gewilde resultaat, waardoor ik maar naar stage vertrokken ben. Toen ik terug van mijn werk kwam was de lekkage gerepareerd, maar stond de badkamer wel blank. Ik had er natuurlijk bij moeten vermelden dat ze de rotzooi ook even op moesten ruimen.

In de tweede werkweek heb ik weer een aantal strafdossiers doorgenomen, waaronder een hele nasty jeugdzeden-zaak, inclusief details. Ik kan er niet bij dat zulke mensen nog met droge ogen kunnen beweren dat pedofilie een seksuele geaardheid is en geen ziekte.

Dit weekend ga ik lekker Caribisch Carnaval vieren…ik ben al uitgenodigd om zondag bij Noraina en haar familie te komen barbecueën.

Voor zover laat ik het even, ik zet binnenkort even wat foto's en video’s online.

Véliz weekend!

  • 22 Februari 2009 - 08:07

    Henrieke Wijnsma:

    Hi Sjirk,

    Leuk hoor, nu eens berichten lezen van iemand anders ;) Je stage lijkt me erg interessant! Dat van die auto (dat niets het doet) komt het me erg bekend voor, maar idd handig!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Veel plezier en geniet!

    Groetjes, Henrieke

  • 22 Februari 2009 - 11:35

    Rianne:

    Ej Sjirk!
    Klinkt superleuk allemaal joh! Ben jaloers.. En lekker weer en leuke stage! Klinkt erg interessant in ieder geval :)
    Maar geniet ervan, heel veel plezier nog en vul je weekenden met allemaal leuke dingen!
    Groetjes, Rianne

  • 22 Februari 2009 - 16:15

    Jelmert:

    Aaah Sjirkie!
    Sehr schon verhaal jonge, mooi die antiliaanse mentaliteit. Als je straks terug ben in NL zal jij ook wel een vleugje relaxheid over je hebben. Veel plezier kerel!
    Hoi he

  • 03 Maart 2009 - 13:53

    EELCOSKEITUNG:

    DEMSKI!!!!!!!
    GEHT ER SEHR GUT LESE ICH AUF DEINEM BLOG! SHON ZU SEHEN. NEBEN DAS, MIS ICH ETWAS AUF DEINEM SEITE: EINE FOTO MIT DEN 'DEMSKI ON TOUR'-SHIRT! WO BLEIBT IHNEN?! ICH WARTE AUF.. VIEL SPAS WEITER UND WIR SPRECHEN BOBE.
    SPATER E. KEITUNG

  • 04 Maart 2009 - 18:06

    Elliz En Ypie:

    Hoi Sjirk,

    Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen.
    Heel veel succes en plezier op de Antillen.
    Liefs en groet Elliz en Ypie

  • 25 Maart 2009 - 14:30

    Marjan:

    hallo Sjirk
    hier even een berichtje uit het koude friesland, daar heb jij geen last van.leuk om te lezen hoe het met je stage gaat en nog veel plezier daar,groetjes van ons uit Heerenveen

  • 25 Maart 2009 - 18:29

    L. Lodwoche:

    Hallo Demski,

    Auch ich sehe das das leben auf dieser ort ihr gut ab geht! Wir gehen frietag mit die 4 jungens nag ein bekantes ferienort.. Aber nicht zo'n schön wie bei du!
    Wir sprechen ons!!

    grußen, Lodwoche

  • 26 Maart 2009 - 11:41

    Yas:

    Hm ik had net een reactie getypt, is ie verdwenen:(

  • 26 Maart 2009 - 11:43

    Yas:

    Nou, wat ik dus schreef is dat zo te lezen het goed met je gaat en je je ook wel vermaakt. En dat ik nu eindelijk, eindelijk pas je berichten heb gelezen, sorry daarvoor!:$
    Oja, en je foto doet anders vermoeden, maar je bent vast heel druk aan t werk:P
    Veel plezier daar verder!
    Liefs Yas
    Zoiets was t ongeveer;)

  • 08 April 2009 - 12:42

    Heit:

    Heeft de manana-relax-man-mentaliteit bezit van je genomen of heb je het zo druk met je stage dat er geen tijd meer overschiet om het "thuisfront" te informeren over je wedervaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 49372

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: