Matchday (dag 19) - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu Matchday (dag 19) - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Johan Sebastian Bachpacker - WaarBenJij.nu

Matchday (dag 19)

Blijf op de hoogte en volg Johan Sebastian

03 Augustus 2012 | Albanië, Shkodër

's Ochtends besluit ik nog een dag in Shkodër te blijven en de dag erna naar Tirana te liften.

Na te zijn uitgeslapen (lees: de warmte me uit mijn kamer jaagt) maak ik andermaal een toer door de stad, alleen nu een ander deel. Gedurende de wandeling zie ik ineens een tweetal lichtmasten opduiken. Het stadion van de lokale trots KS Vllaznia is gemakkelijk binnen te komen, maar een hekwerk weerhoudt mij van het betreden van de grasmat. Ook de tribunes zijn zelfs afgesloten voor toeristen met goede intenties. Ook de oude heren die in een lokaaltje onder de tribune biljart spelen, kunnen mij niet verder helpen.

Bij de terugkeer in het centrum is het een bonte verzameling van stoelen, tafels en mensen. Na zonsondergang 'vieren' Ramadan beleidende moslims het doorbreken van het vasten door gezamenlijk te eten. Na een kwartier maken enkele hooggeplaatsten hun opwachting voor het podium. Nadat een ieder zijn tanden in brood en vlees heeft gezet, besluit ik zelf ook iets te gaan nuttigen. Bij een visrestaurant eet ik mijn buikje rond en keer ik terug naar het kruispunt. De opruimwerkzaamheden zijn daar inmiddels al ingezet, waardoor ik meteen doorloop naar het hostel.

Terug op mijn kamer, lees ik een berichtje van mijn zusje dat sc Heerenveen, tegen mijn verwachting in, Rapid Boekarest met 4-0 heeft verslagen. Dit doet me kort overwegen volgende week heen en weer naar de Roemeense hoofdstad te trekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Shkodër

Johan Sebastian

Actief sinds 22 Jan. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 49386

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Demski's Ticket to the Baltics

06 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Demski's Drang Nach Osten

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Demski in de Balkan

05 Februari 2009 - 09 Juli 2009

Demski op Kòrsou

Landen bezocht: